Två bokade engagemang står kvar på programmet för i år och båda med träullshyveln. Detta är inte helt oproblematiskt då den skall drivas med något och en trailer kan inte ta med allt som man skulle önska. Därför måste man försöka komponera de maskiner som är med till en vettig uppställning.
Så i Danmark fixade Zachows detta med sin Marshall som hade en lämpligt dim remskiva men inför Jönköping och Gävle nu i höst måste vi klara detta med de maskinerna vi har till hands. Casen är den som kan komma ifråga och lördagens aktivitet var att förse Case lokomobilen med en liten remskiva och prova lite.
Från en taktransmision hittades en lämpligt dimmensionerad remskiva som modifierades till att passa på Casen. Och lördagens pass blev provkörning och med vissa inlärningssvårigheter kanske vi lyckats. Remskivan är inte bomberad någonting så det är ingen alldeles lämplig drivskiva men med lite tejp på mitten byggdes en temporär bombering upp.
Var så upptagen av detta med hyvleriet och anpassningen att hela det fortsatta tested med Mocking Bird visslan glömdes av, innan trycket hade falnat. Har fortfarande inte fått testat den så att det känns bra. Den är enormt svår att få till att låta vettigt. Den är ju så högstämd att det gör ont ju.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar