10 maj 2012

Se, men inget lasta - menar Leif, är värre än att fasta

Regn - regn - regn, men som en sol kommer Maggan och Leif Erixon från Mjölby inklivandes i verkstaden denna vädermässigt hemska dag. Sockerkakan smakar mums det vet jag sedan tidigare, så det är ingen ide att vänta med det. Idag var det extra fest för nu hade han Maggan med till vårat "Mekka"


 

Alla känner till Xet från Mjölby och hans annonser. Han har visat stort engagemang inom hobbyn och ligger alltid i främsta ledet. Detta par har näsa för att lokalisera var bråten står det är uppenbart. Innan vi ens fikat färdigt stod det  klart att de redan hade lokaliserat våra maskiner på gården. Må tro att de ger vittring kanske? 



Båda bilderna har jag snott från Erixons hemsida.  ( fotgraf okänd )





Att ha en en Beijer Göta motor skulle passa mig tycker Leif. Jag bara undrar hur länge det dröjer innan hans näsa nosat upp en. Leif myser stort när han drömmer iväg om att hitta en utanför  min vetskap. Maggan nickar lojalt instämmande till att detta är med det bästa man kan se en dag som denna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar