27 sep. 2013

Dan en Profil - Byter Lastbil mot Lokomobil

 Rapport,  Nyhamnsläge, Höganäs
 


En av profilerna vid Kullabygdens Lantbruksmuseum är Dan Svensson. Många av er har kanske redan mött honom utan att noterat detta. Han kör nämligen lastbil om dagarna och rullar ute på vägarna över stora delar av södra och mellersta Sverige. Men på helgerna då byter han stil till att köra sin lokomobil. Det är något av det trevligaste han kan företa sig, och han njuter i fulla drag.
Han är en mycket trevlig person, som här tar ton, från en något upphöjd position. -Se så, ta nu ett kort, och låt det gå fort, så alla ser min prestation. Se min Munktells maskin, den är ju så fin! säger Dan och ler med en förnöjsam min. - Den är putsad och grann, när all rost försvann.  

Dan han ville så gärna vara med på bild, och undrar om jag är helt  "dom" som inte förstått, att den plats han fått, är mitt i "centrom" 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar